måndag 6 februari 2012

Nytt liv, ny framtid

NU skall det banne mig bli uppdatering i den här bloggen. Det är nu väldigt längesedan som jag ens var här inne såg jag precis. Haha. Det är mycket som har hänt sen sist men ändå inte. Har känt på livet som arbetslös (det suger), jobbar lite ibland hemma och skall hjälpa till på slakteriet under lammningen. Och som det ser ut nu så skall jag jobba på fiket i sommar oxå. Känns bra att man har sommaren under kontroll. Har även skrivit upp mig som vikarie på barn och utbildningsförvaltningen. Men man blir ändå stressad och inte veta vad man skall göra med sitt liv. Jag är glad för alla vänner jag har iaf.

Det känns som att man äntligen har kommit igång med hur man vill ha det här i huset oxå. Tog ett tag och vi är inte riktigt färdiga men som det är nu så är det behagligt iaf. Skall göra en del omtapetseringar i diverse rum och sen skall det i sinom tid införskaffas möbler som är ens egna. Just nu lånar vi sofforna och bord och lite sånt men det böjar bli som man vill ha det här iaf.

Har även hunnit med en skåne resa och det skall bli en till inom snar framtid. kanske till och med om några veckor bara. Snart är det även dags för oss att åka utomlands. Finns dock ingen destination än men resa blir det och det nu i vår. Pappa bjuder hela familjen med respektive. Skall bli skoj. och det känns som att den resan närmar sig nu för pappa kommer hem från sjön nu i morgon så då är det väl dags att planera den. Den måste dock passa in med mina syskon i och med att de inte kan få ledigt från skolan på några villkor när det gäller semester.

Nej nu skall jag väl ner och kolla vad jag skall laga till middag här hemma. Hoppas det hinns något smarrigt. :P

Pusspuss från Pysen

Inga kommentarer: