torsdag 9 februari 2012

Helt otroligt

Trodde allvarligt att man skulle bli insnöad i natt så som det snöade och blåste och ytterdörren var emot blåsten men när man vaknade i morse så hade all snö blåst bort. :) En glad Anna slapp att sopa trappen. Haha. Men fin entren är ist helt igen snöad som tur är så är den dörren förtillfället förbjuden att användas pågrund av att om man inte får igen den ordentligt så kommer det in snö och kalluft. Den är svår att få igen på sommaren och vad är den inte då när det är fuktigt och kallt ute. :P Haha. :P Men jag är nyfiken på hur det var i dörren ner till källaren utifrån som grannarna använder för att gå till pannan. Den måste vart helt insnöad tycker jag men den verkar ha fungerat med tanke på att det var eld i pannan när jag vaknade i morse. :P Haha.

Var precis hemma hos mamma och drack kaffe. Lika trevligt som alltid. Fast man märker att hon vill att man skall vara där oftare för när vi klev inför dörren började hon genast planera för mat till oss båda haha. Men om man åker till pappa så är det inte samma sak. Pappa vill alltid att man skall stanna och äta dock men Jane vill att man skall ha sagt till om det innan. Vilket jag kan tycka är lite tråkigt med tanke på att pappa inte är hemma lika mycket på vintern. Under 4 månader kanske han är hemma sammanlagt en månad annars är han ute till havs och fiskar. Får se hur länge han är hemma nu. Kanske en vecka iaf.

Nej nu skall jag slappa i soffan en stund innan jag börjar med maten.

Pusspuss från Pysen

Inga kommentarer: